Entri Kak Yayah

Tuesday, December 25, 2012

Filem, drama atau telemovie?

Photobucket

Hai adik-adik! Ha! Menarik tak tajuk entri Kak Yayah? Bagi yang melawat fanpage Kak Yayah mesti sudah membaca beberapa post Kak Yayah yang bertanyakan tentang ini.

Apa pendapat adik-adik? Dear Yayah patut dijadikan filem, drama atau telemovie? Kak Yayah tersenyum lebar apabila membaca respon-respon yang diberi di dalam fanpage. Bagaimana pula dengan adik-adik di blog? Sudi ataupun tidak berkongsi pendapat disini? Jom kongsi bersama Kak Yayah :D

Dan siapakah calon-calon artis yang akan melakonkan watak di dalam Dear Yayah? Kak Yayah ada share beberapa gambar di fanpage. Tetapi disini, Kak Yayah mahu adik-adik sendiri yang syorkan, siapakah yang sesuai memegang watak bagi Jihan, Hazman, Suria, Khairi dan beberapa lagi watak lain.Wah! Pasti seronok kan. Kak Yayah tak sabar untuk mengetahui siapakah yang bakal adik-adik syorkan :D

Jom share bersama Kak Yayah! Insya Allah, Kak Yayah akan membalas komen adik-adik.

Salam sayang dari Kak Yayah ♥ 


13 comments:

  1. Saya prefer movie ^_^ Sokong Kak Yayah sampai bile-bile .

    ReplyDelete
  2. Movie atau telemovie kak yayah.sebab kalau drama tertunggu.rugi orang macam saya yang duduk asrama.tak dapat nak tengok.

    ReplyDelete
  3. Telemovie. Sebab banyak sikit idea nanti, heee tak la cepat habis :')

    ReplyDelete
  4. Sokong orang atas! Movie ataupun telemovie sebab kebanyakan viewer semestinya pembaca-pembaca setia Kak Yayah (seperti saya, ihik!) tergolong daripada kalangan remaja. Kalau buat drama, memang susah nak catch-up lagi-lagi yang duduk asrama.

    Mengenai pelakon, siapa-siapa pun boleh asalkan ia berjaya melakonkan watak-watak tersebut! Tapi kalau boleh Hazman & tu cari pelakon yang sedap mata memandang hihi aaron aziz, contohnya. Saya juga akan menanti-nanti siapakah yang bakal memegang watak Suria yang gila-gila!

    Pokoknya, kalau diterbitkan, saya akan tengok! Tak sabarnya!!!

    P.S Tak sabar lagi nak tunggu buku Dear Yayah 6 & sambungan Sepasang Mata Itu, ihik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah, Dy 6 dan Sepasang mata Itu akan diterbitkan tahun hadapan. Nantikan :D

      Delete
  5. saya pun pilih movie mesti best ^^ drama buat orang tertunggu tunggu

    ReplyDelete
  6. Sya rase kan kan kan*banyak no kan* lagi best buat movie ^.^ and saya rasa fans kak yayah mesti pergi tengok kan kan kan. budak sekolah pon suka tengok movie mcam tu.

    Then, watak pelakon baik pilih pelakon muda yang maybe baru habis sekolah or stil sekolah. sebab, ni cite orang muda :) *Mana tau saya bolah jadi exra ke ? * hahahaha

    Hope full berjaya =]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Diyana. Kak Yayah pun fikir nak menggunakan tenaga pelakon muda. Lebih sesuai dengan watak dan latar belakang cerita Dear Yayah :)

      Delete
  7. Alhamdullilah. Syukur betul-betul hari ni! Kami semua kat Langkawi yang kurang keluar ni baru je tahu yang Dear Yayah akan diteruskan. Sebelum ni ingat habis selama-lamanya masa Jihan pergi ke USA pulak. Yipee! Terasa macam nak peluk pulak Kak Yayah. Excited sangat untuk novel terbaru! Agaknya bila nak keluar yeah?

    Untuk soalan filem, drama atau movie... agaknya patut buat tiga-tiga kut! Macam mana? Hah! Rujuklah pada Lagenda Budak Setan! Tiga-tiga pulun sekali.

    Untuk pelakon, memang Aisyah sokong Diana yang di atas. Patut watak-watak Dear Yayah semua dimain oleh orang 'unkown' dan tak pernah debut. Masalahnya, lama sikitlah nak cari siapa main watak-watak tersebut. Yalah, kan orang nak tengok yang 'perfect' dan sesuai sikit. Tapi kalau nak dimain oleh pelakon-pelakon yag dah dalam bidang, agaknya... Aiman Hakmi Ridza dan Izara Aishah? Luv them in Vanila Coklat! Tapi sesuai ke main budak tingkatan 4? Hmm..

    Lastly,(comment terasa macam terlebih panjang pulak) agaknya Kak Yayah akan anjurkan pertandingan supaya kita semua boleh 'cameo' dalam novel Dear Yayah tak? Yalah. kitorang pun nak peluang ditulis dalam novel Dear Yayah jugak.

    ReplyDelete
  8. 3-3 pun boleh kak Yayah... Hehehe

    ReplyDelete